Jaké jsou lymfatické uzliny?

lymfatické uzliny jsou malé, fazolové žlázy, které hrají klíčovou roli v imunitním systému. Filtrují lymfatickou tekutinu, která pomáhá zbavit se těla bakterií a odstraňovat odpadní produkty. Tělo obsahuje stovky lymfatických uzlin. Vytvářejí shluky kolem těla a jsou zvláště výrazné v oblastech, jako je krk, podpaží a slabiny a za ušima.. Během tohoto procesu zachytí bakterie a viry, které by mohly poškodit zbytek těla.

lymfatické uzliny jsou nezbytnou součástí imunitního systému těla. Vzhledem k jejich funkci přicházejí do styku s toxiny, což může způsobit, že se zvětší. Ačkoli jsou oteklé lymfatické uzliny běžné, mohou příležitostně označovat rakovinu lymfatických uzlin nebo lymfom. Jsou lymfatické uzliny?

lymfatické uzliny jsou součástí lymfatického systému, což je složitá síť uzlů a cév. , a slabiny, lymfatické uzliny sedí blízko kůže. To znamená, že člověk může cítit, jak se vyvíjí infekce.

lymfatické uzliny jsou také přítomny v žaludku a mezi plícemi. V mozku nebo míše však nejsou žádné lymfatické uzliny. Název lymfatické uzliny

cervical v krku

axilární v armpit

inguinal v slabině

Jak jak Fungují lymfatické uzliny?

lymfatické uzliny tvoří shluky v celém těle. Jejich hlavní funkcí je odfiltrovat potenciálně škodlivé látky. Lymface pak prochází cévami v lymfatickém systému a prochází lymfatickými uzlinami pro filtrování.

lymfatické uzliny obsahují lymfocyty. Jedná se o typ bílých krvinek, které pomáhají ničit patogeny, jako jsou bakterie, viry a houby. Když lymfatické uzliny detekují patogen v lymfy, produkují více lymfocytů, což způsobuje, že se bobtná.

Když lymfale znovu začne krevním řečištěm, odpadní produkty cestují do ledvin a jater. Tělo poté vylučuje odpadní produkty v moči a výkalech.

Zjistěte více o tom, jak lymfatický systém funguje zde. Lymfatické uzliny neznamenají vždy rakovinu. Níže uvádíme některé z mnoha stavů, které mohou způsobit otoky lymfatických uzlin. Lymfadenitida

lymfadenitida dochází, když bakterie, viry nebo houby v lymfních lymfatických infikují lymfatické uzliny.

Když k tomu dojde, lymfatické uzliny zvětšují a jsou bolestivé na dotek. Nejběžnějším typem lymfadenitidy je lokalizovaná lymfadenitida. To znamená, že stav ovlivňuje pouze několik uzlů. Pokud k infekci dojde v několika shlucích uzlů, lékař pravděpodobně diagnostikuje generalizovanou lymfadenitidu.

stav obvykle vyplývá z infekce jinde v těle. Mezi příznaky lymfadenitidy patří:

• Bolest, oteklé uzly
  • měkké nebo matné uzly
  • Kožní kožní šňůry kolem uzlů
  • Absces kolem uzlů
  • Tekutina prosakující z kůže

Ošetření

Léčba lymfadenitidy zahrnuje:

• Bolest Medikační léčba
  • Chirurgie

Typ nezbytné léčby bude záviset na různých faktorech, jako je závažnost onemocnění a základní podmínky a alergie osoby. Lékař pomůže člověku vybrat nejvhodnější léčbu na základě těchto faktorů.

Zde se dozvíte více o oteklých lymfatických uzlinách.

oteklé lymfatické uzliny v krku mohou být způsobeny virovou nebo bakteriální infekcí krku, jako je hrdlo strep. přítomný s oteklými lymfatickými uzlinami, rýmu a pinkeye. Osoba však může vzít volně prodejné úlevy od bolesti, aby zmírnila bolest, kterou může zažít při polykání. mandle kvůli skupině A streptococcus. Lidé mohou nakazovat hrdlo, pokud přijdou do styku s kapičkami obsahujícími bakterie strep. Střecha úst keraderm kolik tablet tam je.

Lékaři léčí strep hrdlo antibiotiky. V podpaží a slabině k bobtnání. K tomu může dojít sdílením ručníku, břitvy nebo jógové podložky. Nos nebo ústa, které se vyskytují se změnou barvy kůže

• Oteklé lymfatické uzliny
  • Bolestivé vředy
  • Ošetření

Pokud a a Osoba má impetigo, měl by vyhledat lékařskou péči, aby řešil své příznaky a zabránil se šíření stavu na ostatní.

Léčba bude obvykle zahrnovat antibiotika. Ringworm, neboli svědění, je plísňová infekce, která může ovlivnit mnoho oblastí těla. Pokud se houba vyvíjí v slabině, může v této oblasti zažít otoky lymfatických uzlin.

Obvykle začíná jako plísňová léze. Houba často přenáší, když lidé sdílejí ručníky nebo břitvy.

Příznaky

Mezi běžné příznaky kruhových červů patří:

• Složivá vyrážka s prstenovým vzhledem a čistými hranicemi
    • Stinging
    • Flaky Skin

lékař předepisuje antimykotickou léčbu pro řešení červů.

Nejlepší způsob, jak zabránit čerpání je Noste prodyšné tkaniny, vyvarujte se sdílení ručníků a břitvy a po koupání důkladně osušte.

Zde se dozvíte více o oteklých lymfatických uzlinách. Lymfom je typ rakoviny, která ovlivňuje lymfatický systém. Dva hlavní typy lymfomu jsou Hodgkin lymfom a non-Hodgkin lymfom. Naproti tomu u lymfomu non-Hodgkinů neexistuje žádný řád v tom, jak se rakovinné buňky šíří v lymfatickém systému.

• Oteklé lymfatické uzliny
  • Fever
  • Night Sweats
  • Nevysvětlitelné hubnutí
  • Toto jsou také běžné příznaky virových infekcí, které mohou ztěžovat diagnostiku lymfomu. U lidí s lymfomem však příznaky mají tendenci přetrvávat po delší dobu. Pokud někdo z nich zažije, měl by kontaktovat lékaře, aby identifikoval příčinu svých příznaků.

• Terapie CAR T buňka: Jedná se o typ imunoterapie, který používá vlastní imunitní systém člověka k útoku na rakovinné buňky.
  • : Tato terapie používá léky ke zničení rakovinných buněk. Terapie: Tato léčba používá paprsky s vysokou energií ke zničení rakovinných buněk a smršťování nádorů.
  • Transplantace kmenových buněk: osoba dostává kmenové buňky od dárce. Poté, co podstoupí vysoké dávky chemoterapie, které ničí rakovinné buňky a nezdravé krvinky, lékaři implantují kmenové buňky, které začínají produkovat nové, zdravé krvinky.
  • Osoba by měla kontaktovat zdravotnického pracovníka, pokud zažívá přetrvávající otok lymfatických uzlin.

Po dosažení diagnózy lékař doporučí vhodný průběh léčby.

shrnutí

lymfatické uzliny jsou součástí lymfatického systému. Filtrují lymfy, která obsahuje patogeny a poškozené buňky, a posílají mrtvé buňky do ledvin a jater. Ve vzácných případech to však může být způsobeno lymfomem. /Oncology Lékařské zprávy dnes mají přísné pokyny pro zdroje a čerpá pouze z recenzovaných studií, akademických výzkumných institucí a lékařských časopisů a asociací. Vyhýbáme se používání terciárních odkazů. V každém článku propojujeme primární zdroje – včetně studií, vědeckých odkazů a statistik – a také je uveďte v sekci zdrojů v dolní části našich článků. Další informace o tom, jak zajistíme, že náš obsah je přesný a aktuální, se můžete dozvědět čtením naší redakční zásady .